Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 2 februari 2013

Av Krister - 2 februari 2013 15:06


I morse när jag stack ut näsan genom dörren möttes jag av detta


   


Något senare tog jag därför en promenad längs med havet

 



 

På "slingan mot havet"  såg jag detta bl.a


 

Inte utan att jag undrar hur ägaren till deessa ser ut...




   


Men en skön promenad blev det



    



  

Av Krister - 2 februari 2013 08:48


 Ofta blir mjag fundersam när jag tittar på Uppdrag Granskning. Som tex undrar jag varför de säger och gör som de gör. Varför de väljer vissa ämnen och hur.


 Oavsett vad man tror om innehållet lär ju knappast ett program om kvinnosynen för VISSA inom Islam, påverka synen från den svenska allmänheten till det bättre.


 Vi fick tex veta att det inom Islam är så att mannen bestämmer. Mannen kan om han så vill gifta sig med mer än en kvinna. För så säger texterna att det skall vara.


 Fortfarande enligt vissa. Inte alla.


 Men hur är det tex med påståendet att mannen bestämmer. Är dert bara något som Islam påstås "kräva"?  Läs gärna den kristna Bibeln och fundera om det inte kan vara samma sak även där.


 Månggifte: Det lär VISSA inom centern också kräva. Vill tom ha in det i partiprogrammet. Ivrigt bortviftat av andra, men samtidigt ÄR det ju så att tankarna förts fram från centerhåll. 

 Fast det är väl centerpartiets islamska gren givetvis.


 Hur är det i verkliga livet. I Sverige är det förvisso inte tillåtet att vara gift med flera. Men om jag som man bor tillsammans med flera kvinnor i samma hus är det ingen som har möjlighet att förbjuda mig detta. Inte så länge jag kallar det något annat än giftemål.


 Har även hört framstående politiker kräva att det skall vara möjligt att gifta sig på andra sätt än "gammaldags sätt". Som tex med mer än en.


 Så oavsett vad man tycker om Islam och det sätt de framställdes i UG kan JAG konstatera att dessa tankegångar även finns hos svenska män.


 Som av en händelse skall nästa program handla om näthatet från män mot kvinnor. Det finns alltså ett antal män som anser sig vara mer värda än kvinnor. SÅ mycket mer värda att de kan tillåta sig att skriva vad som helst på nätet MOT kvinnor.



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards