Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

Kronoskogen Åhus

Av Krister - 7 juni 2014 16:31


 Jag flyttade till Skåne våren 1979. På hela den tiden har jag varit I denna skog sammanlagt noll gånger. Vilket givetvis är en stor skandal. Efter tips om konst i denna skog tog jag mig äntligen i kragen och möttes av en underbar natur




   





 



 


 


   



Jag möttes förvisso av en del annat också

Förstår att skogen används av orienterare


   

Den andra vanten såg jag senare på annan plats i samma skog



 

Fanns även ett badlakan hängande på en gren



 

Som hundägare är detta ett för mig konstigt fenomen.

Plocka upp men slänga påse.

Då är det tom bättre att lämna kvar utan att plocka upp(?!)



Så konsten då

 



 


 



Här tänkte jag dumma tankar om människor som slänger tomburkar i skogen


Men kom på att -- nyfiken som jag är -- det var kanske värt att undersökas



      Och det var ju en burk för skattjägare. Ett fenomen som finns i hela(?) världen



Mer fin natur



Eller kanske inte...

   





 



   




Utkanten av skogen


   


 



Utanför skogen

 





Men jag var inte helt ensam



 


Här syns slutligen nackdelen med autofocus. när något är i vägen

     Men det var en intressant morgon och förhoppningsvis dröjer det inte 35 år till nästa besök... 





 
 
Ingen bild

Martin Book

7 juni 2014 19:18

Men dina söner har varit där en del. Det var ju i kronoskogen vi scoutade...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards