Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 13 juli 2015

Av Krister - 13 juli 2015 20:17


 Detta är det sätt jag lärt mig av sonen och hans son i alla fall...


 

Man kan ju börja med att spana efter krabborna






 

När ett bra ställe är hittat tar man en blåmussla

med ägaren kvar i skalet

Sätter fast den i en klädnypa

och kastar i



   


Sedan är det bara att vänta




I värsta fall släpper krabban taget med klon

och bara musslan följer med upp

 




Eller så...

 


Nog är väl detta betydligt mer sjyst

(ett ord jag fick lov att slå upp för att kunna stava till.

såg då ett antal sätt: juste, schysst, schyst)

att försöka fånga på detta sätt än med tex bur




Av Krister - 13 juli 2015 12:41


 Att besöka son med familj i Ljungskile brukar alltid innebära att man har tid för en liten runda i omgivningarna. Så även denna gång


Utsikt från ett fönster



En del av husens lägen lockar åtminstone lite

             

Denna sten står placerad längs en gångväg.

Tyvärr vet jag inte varför..


       

Finns en hel del sådana här uppfarter längs med "strandpromenaden"



           

Undrar också varför detta är placerat utanför en av "gravkamrarna"



           

Slutar med detta dubbla/tvetydiga budskap

Kall sångkväll

Kallsångkväll

Välj själv



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards