Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under augusti 2011

Av Krister - 30 augusti 2011 19:26

 Ibland hör man lite annorlunbda sånger på radio. Den här med Ola Aurell är ett exempel. Njut eller något sådant...


Av Krister - 29 augusti 2011 21:35

 Expressen har beslutat sig för att ta bort möjligheten till direktkommentering av sina artiklar. Till igår fanns möjligheten att till många (de flesta?? - läser inte tidningen speciellt ofta) av  artiklarna direkt skriva vad man tyckte om innehållet.

 Enligt tidningen har detta i allt för många fall missbrukats och "vissa få" har i praktiskt taget alla, fört över till att handla om helt andra saker. Eller till att skriva kritiska åsikter om personer i artiklarna. I allt för många fall -- enligt tidningen -- på ett rasistiskt och fientligt sätt.

 Det som tidningen, EFTER PUBLICERING ansett vara för grovt har då plockats bort

 Sedan igår har därför tidningen infört direktkontroll av det skrivna. Alltså skall det godkännas INNAN publicering.


 Tyvärr finns det ju människor som inte inser faran i att skriva "vad som helst i yttrandefrihetens namn" och därmed förstört för (oss) som har förmågan att hålla oss till ämnet samt att göra det på ett vettigt och respektabelt sätt.


 DN meddelade idag att man kommer att stoppa ALL möjlighet till kommentering.


 I Norge var många tidningar tvugna att ta till detta efter vad läsarna skrivit efter massakern på Utöja.


 Min lokaltidning införde före sommaren att man inte kunde kommentera insändare på internet. (De insändare som finns i tidningen finns även på nätet)

 Detta orsakade ramaskri och man förfärades över att yttrandefriheten var satt ur spel. Att man som läsare minsann måste ha RÄTTEN att kommentera.  osv i liknande tongångar.


 Men är det verkligen en rättighet att som medborgare få skriva vad man vill i en kommentar i en tidning på nätet? I min värld är det så att tidningsutgivaren måste vara den som sätter regler för vad, och ens OM, man skall få skriva om artiklar/insändare på nätet. I MIN värld har det inte med yttrandefriheten att göra om jag tillåts eller inte.


 Dessutom är det ju tyvärr så att det är de som inte klarar av möjligheten till en sansad debatt som omöjliggör en debatt över huvud taget


Av Krister - 29 augusti 2011 20:39

Om du tittar på menyn innan du tittar på servitrisen

har du börjat bli gammal

Okänd

Av Krister - 27 augusti 2011 23:45

 Vid vattnet skall beskrivas denna vecka. Ett stort och vitt ämne.

Jag blandar gammalt och nytt.....


   Nilsson önskar nog att han är I vattnet


 

Den här båten såg jag i Vattenriket i

Kristianstad


  Denna bild är tagen nära vattnet.

Men även I vattnet eftersom det är dimma på bilden

Här kan det hängas nät av fiskare


Fler vattenbilder här

 

Av Krister - 27 augusti 2011 22:52

   


Av Krister - 27 augusti 2011 22:50

     

Av Krister - 25 augusti 2011 21:10

 Att vara beroende av färdtjänst kan inte vara roligt. För mig är det inte längre dagsaktuellt att vara beroende av den. (Även om det bara var indirekt JAG var det för ett antal år sedan)

 Men eftersom den arbetsplats där jag befinner mig nu, har medarbetare som använder denna tjänst ä'r jag fortfarande allt för medveten om dess brister.

 Att som kund få vänta är allt för vanligt. Hur vanligt det är natt vänta LÄNGE vet jag inte, men 15 minuter är allt för vanligt.


 Igår blev dock väntan MINST 60 minuter. Under den första halva timmans försening fick den väntande höra att "den är på väg" "Den kommer snart".

 När timman gått var förklaringen att bilen gått sönder, "men..."


 Bor man i Kristianstad finns risken/chansen/möjligheten -- välj själv -- att man får prata med en person som sitter i Baltikum någon stans och försöker förklara och även förstå vad vi uppringande boende i Skåne försöker säga.


 Skånska är INTE en av landets mest lättförståeliga dialekter.


 Anledningen till att huvudmannen valt att lacera sina växlare i baltikum är givetvis ekonomiska.

 Dock har det visat sig att det kan bli ändå billigare. Det skall i framtiden bli till Uganda de med färdstjänst skall ringa och försöka göra sig förtstådda.


 Ibland -- allt för ofta -- bedrar snålheten dock visheten. Allt för ofta går det ut över kunderna.



Av Krister - 24 augusti 2011 20:26

       

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards