Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under augusti 2014

Av Krister - 23 augusti 2014 22:50


 Efter ett sommaruppehåll är det så dax för höstens första triss: Fönster. Kan man väl hoppas en del på..

 Detta blir i alla fall mitt bidrag



Detta finns på Kivik Art Center



   

Apotekarns Trädgård i Simrishamn har -- hade åtminstone för några veckor sedan --

denna Empolini Motocarro 50 från 1971

Med "fönster"



 

Ett skyltfönster jag såg i Lund




Här finner du fler sevärda fönster

 

Av Krister - 9 augusti 2014 19:15


 EN av de platser jag en tid velat besöka har nu blivit just besökt. Kivik Art Center. Skrivs ju en del om det stället. Inte minst pga de åsikter som en viss sångare har (haft) Ulf Lundell alltså. 

 Många bilder blir det....



Utsikten är inte alls dålig...


   


Parkeringen till anläggningen



 




   



Först har man att ta sig förbi denna byggnad. Via gården

Dock fotat vid återvägen så just detta är taget från "fel håll" 




Därefter har man att traska ett antal hundra meter innan man är bland konstverken

 




 


Finns två av denna. Dels i börjanmen även i slutet


     



Detta är den i slutet

   





 







     





                 


 









       






Det berömda tornet...

Där sångaren påstår att man kan se hans hus --är det kanske tom sovrum -- 

vilket dock förnekas av Kivik Art Center


       


Hit upp tog JAG mig. Själva tornet är ganska högt -- borde väl vara minst 10 meter -- och enda ljuset är det som kommer in via små gluggar.

Tyckte inte det var värt den "mödan" för utsiktens skull. Kanske ett dumt val, får jag aldrig reda på...


 




           

Enligt en tillfällig guide:


   Två unga män:  Får man klättra upp där?

   En guide:        Nej det får man inte

   Två unga män:  DÅ måste vi göra det...


 Om det verkligen hände vet jag dock inte 




     


Sen finns inte så mycket mer att se.  Skulle vara utsikten i så fall..



Av Krister - 5 augusti 2014 22:49


 Det gjordes en utflykt till Simrishamn. Apotekren i familjen hade hört talas om denna trädgård och ville dit redan förra året. Då gavs inget tillfälle.

 Men i år så...


 


 



 


 



(Släktens) Apotekare



   


 



 





   





 



   



 


Ett par exempel på vad som säljs i tillhörande affär.

Även finns här blommor, bord, te, uppläggningsfat...

Allt med anknytning till medelhavet




Knappast till salu dock

 


   


 




Man kan även äta i denna trädgård

Smörgås 75:-

Pizza från 120:-

tex

Detta ansåg vi för dyrt och inmundigade istället medhavd matsäck

   



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards