Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under juli 2016

Av Krister - 9 juli 2016 07:14


 Är det så illa att den som betraktas som lögnare ALLTID kommer att anses som en lögnare?

 Är det så illa att "Vargen kommer" därmed alltid kommer att fläcka denna persons rykte och anseende?

 ÄR det tillåtet att visa en bild från utlandet och uttala att detta drabbar oss i Sverige? Skall då detta tas som bevis för att man påstår att bilden ÄR från Sverige?

 Är ALLT som säges av SDs partiledare lögner eftersom ALLT han säger är rasistiskt?


 Hur kommer det sig att bild av en bilbrand möts av hån, förakt, förlöjliganden. Samt påståenden att Jimmie sprider lögner?


 Eller ÄR det så enkelt som att påståenden om bilbränder i tex Malmö, Göteborg och Stockholm är lögner? Är det kanske tom så att min lokaltidnings skrivande att det förekommit 17 bilbränder i närområdet under 17 månader också är SDpropaganda?


 Då måste rimligen även polis och brandväsende ljuga eftersom samma rapporter kommer från dessa håll...


 Hade bemötandet mot Jimmie blivit ett annat om bilden från bilbranden varit en svensk bil(d)?  Var DET hans stora misstag. 


 ÄR verkligen hatet och föraktet mot vissa personer SÅ stort så att även sanningar förlöjligas och förnekas?


 Har jag anledning att vara bekymrad.


(När jag på nätdebatten försökte påtala ATT det faktiskt brinner bilar även i Sverige fick jag veta att jag också är SDare och därmed sprider deras lögner...)


 Är det konstigt om hans parti blir större....


 Egentligen är den viktiga frågan: Ljuger SD? Halvsanningar? ÄR det så illa som påtalas i andra sammanhang? ÄR man rasist om man hart dessa tankar?  

 Har då inte även övriga partier som numera driver en annan politik blivit rasistiska?

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards