Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under oktober 2009

Av Krister - 31 oktober 2009 19:22

 I eftermiddags när vi var på vår vanliga hundpromenad, sambon och jag, passade jag på att ta några bilder på fåglar. Visst är det samma fågel på nästan alal bilder, men ändå...

 En del av bilderna är jag dessutom ganska nöjd med!


   

 

        



Av Krister - 31 oktober 2009 09:26

 I natt har det varit den kallaste natten i år, denna sidan midsommar. Nu på morgonen ca 1 minus och då är det fint att gå ut i naturen. 3 minus som kallast

 I min trädgård ser det nu ut på följande sätt


 



 


 

Ovansidan av en häck, vilket kan vara svårt att se


   


Och så då denna vattentunna som står kvar fortfarande

   


Spindlarna sätter sina nät även utanför trädgården

  


Slutligen denna bänk i som det verkar vinterskrud

  





Av Krister - 30 oktober 2009 14:36

 Att åka buss kan vara riktigt spännande ibland.  En bussresa som idag började som en vanlig resa utvecklade sig till något helt annat.

 Efter några minuters körning kom vi till en rondell. En knepig rondell med två filer. Så det är inte bara att som busschaufför köra in i densamma.

 Detsamma tyckte bilen framför oss...


 Personligen tyckte jag nog att bilisten kunde kört lite tidigare. Att det var lucka. Detta uppfattade dock inte bilisten utan stannade kvar. Till slut hade bilföraren mod nog att köra. Trodde bussföraren. Tyvärr stannade bilisten. Men inte bussen...


 När allt var färdigutrett körde bilen framför oss iväg. Då förstod jag varför chauffören i densamma hade varit så tveksam. Det var nämligen en bilskolebil.  Så man kan ju undra hur den tillfälliga chauffören i bilen tänkte om händelsen.


 15 minuter senare och efter prat och skrivande kom vi i alla fall iväg.  Körde någon mil och kom till ett vägarbete med flaggvakt och där en fil i taget släpps fram.

 Den kvinnliga busschauffören har dock kört här tidigare så hon plockade käckt fram sin lilla sticknin g och började sticka. Det är ju bra att vara förberedd för väntade stopp...

Av Krister - 28 oktober 2009 19:30

  


 Amiralitetskyrkan i Karlskrona är en väldigt fin kyrka för begravningar. Ovan kan man ana Rosenbom. MEN detta är inte den äkta. Detta är bara en kopia eftersom orginalet blivit slitet med åren och inte längre kan stå utomhus.


  


 Detta är den riktiga. Restaurerad och placerad inomhus i Amiralitetskyrkan. Fin liten kyrka där det inte gör något om man är en liten grupp som samlas för att ta avsked.


 Det var en fin begravning. Liten och "intim". Bara den närmaste släkten var med. Den kvinnliga prästen höll ett väldigt fint tal om den avlidna. Inte så dyster begravning. Amacing grace som organisten valt som postludium hade hon valt i en väldigt bra variant, så det gjorde det även till en fin avslutning.


 På "minnesstunden" med kusiner och barnbarn berättades en del roligheter som svärmor haft för sig. Stunden där man minns med glädje, var en fin avslutning.

Av Krister - 27 oktober 2009 21:58

 I morgon "skolkar" jag. Känns lite konstigt eftersom jag har åsikter om andra. Dock skall jag på begravning så jag antar det är "laga förfall"...

Av Krister - 27 oktober 2009 18:16

 Den här sången är önskad av svärmor att spelas i morgon....




Av Krister - 27 oktober 2009 18:10

 Nu har vi då bytt till vintertid. Eller normaltid som det visst heter officiellt. Tror jag. Det innebär att det blir ljusare på morgonen. Vilket ju är skönt. Men samtidigt innebär det att det blir mörkare en timma tidigare på kvällen. Vilket ju inte alls är lika bra om man har en hund som vill kvällspromenera och man bor på landet utan gatlyktor

Av Krister - 27 oktober 2009 15:01

 Dessa rader såg jag i en bok. Där presenterades författaren som: Okänd. Men även om det är obekant vem som skrivit detta så är det betydelsefulla ord 


Frukta inte dina fiender

för de kan bara döda dig.

Frukta inte dina vänner

för de kan bara förråda dig.


Frukta bara den likgiltige

som tillåter mördare och förrädare

att gå fria på jorden.


Lev vidare!

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards