Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under november 2011

Av Krister - 30 november 2011 20:36

 Runt min bostad -- och dess närhet då -- har det inte varit SÅ stor förstörelse i samband med stormen under helgen







 


          



 





Lite annan också från dagens tittande

   

   


 


      

Av Krister - 27 november 2011 14:05

 Vid 14-tiden är detta vad som bjuds när man vågar öppna dörren. Enligt väderkunniga skall det senare idag bli sämre..  Syns dåligt att det regnar, men det gör det!



 

Av Krister - 26 november 2011 23:15

 Finessen med en fototriss är väl just den att det är tre bilder. Det är väl då det skall visa sig hur bra man är på att fotografera och prioritera. Ibland är detta dock svårt. Som tex idag. Vet att andra tidigare lagt upp 2 trissar. Idag blir det min tur att göra så...


Att ligga i sängen tre generationer och ta del av en saga,

är väl mysigt


 

Att få ligga i mattes knä

DET är mysigt det


Om det är "mysigt" med flyttfåglar kan kanske diskuteras



   

Men om att ligga vid mattes fötter i sängen

är mysigt eller inte

DET kan knappast diskuteras


Och som tidigare meddelats:
Här finns ytterligare mysbilder

 

Av Krister - 26 november 2011 23:15

 Mysigt. Åter ett ämne som kräver lite funderande. Fast här gäller det att gallra.... För mysigt kan ju vara så mycket!!


 Alla nedan bilder kanske inte är dagsaktuella, men garanterat obearbetade och oarrangerade. Istället fotade vid rätt ögonblick och för att kameran fanns till hands


 

 Det är mysigt att bädda ner sig i husses och mattes säng. Men kanske inte lika roligt att bli påkommen...


 

 Att ha en kompis är mysigt. Då slipper man ligga ensam i soffan. (Även om dessa två herrar inte alltid har det lika mysigt!!)


 

 Visst är det väl mysigt att nu på hösten -- eller är det vinter trots nästan 10 grader utanför -- få besök av sina fågelvänner. Detta är bara en :-)


Man får ju inte lägga ut bonusbilder. Får väl göra en extratriss istället.

Med 4 bilder.  Finns HÄR


Fler mysiga trissar här

 

Av Krister - 26 november 2011 21:18


 Finns nog inte så mycket att tillägga egentligen...


 



Av Krister - 26 november 2011 08:25

 Den här sången fick jag tips om på annan blogg. Väljer att lägga ut den både som video och i textform.

 Notera dock att bilden INTE hör ihop med själva sången eftersom jag är väldigt skeptisk till att den framfördes i DEN filmen....



Sov mitt lilla hjärta


Sov mitt lilla hjärta

Roligt i din bädd

Inte vara ängslig

Inte vara rädd


Ty i mörka natten

Över skog och mark

Över vida vatten

Vaktar farbror stark


Han har skarpa ögon

Och en stor kanon

Och han släpper ingen

Jävel över bron


Kommer man för nära

Sätter farbror stopp

Försvarande sin ära

Varhelst han dyker opp.


Sov mitt lilla hjärta

Roligt i din bädd

Inte vara ängslig

Inte vara rädd


Inget skall dig hända

Allt skall väl dig gå

Ty vid sängens ända

Syns en farbror stå


Skulle något fresta

Farbrors tålamod

Ligger han i nästa

Ögonblick i blod


Sov mitt lilla hjärta

Roligt i din bädd

Inte vara ängslig

Inte vara rädd


Allan Edvall

Av Krister - 26 november 2011 08:20


Fem kirurger sitter och diskuterar vilka patienter som är de bästa att ha på operationsbordet.

Den förste kirurgen säger: "Jag vill helst ha revisorer på mitt operationsbord, för när man öppnar dom är allting numrerat."

Kirurg nummer två svarar:
"Visst men du skulle pröva elektriker, allting i dem är färgkodat."

Den tredje kirurgen säger då:
"För min del tycker jag att bibliotekarier är bäst, hos dem är allting i bokstavsordning."

Fjärde kirurgen stämmer in:
"Nä, det bästa som finns är byggnadsarbetare. De killarna förstår det blir lite grejor över och dom är vana vid att jobbet tar längre tid än avtalat.."

Men den femte kirurgen fick dem alla att tystna med följande tanke:
"Ni har fel allihop'. Dom som är lättast att operera är civilekonomer. De har inte mage till nåt, saknar stake, har inget hjärta, ingen hjärna och saknar fullständigt ryggrad. Dessutom finns det ingen som märker någon skillnad om jag låter huvet och arslet byta plats."

Av Krister - 24 november 2011 18:58

 Ärligt talat : Visst har du och dina närmaste betydligt mer än ni behöver. Varför då inte satsa på detta istället!!





Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards