Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under november 2009

Av Krister - 30 november 2009 20:51

 Den här gången har jag kommit till en lugn praktikplats. Kanske FÖR lugn... Men det innebär ju bara att man kan sitta och prata med folket istället, vilket betyder att man lär känna varandra bättre.

 Daglig verksamhet kan ju vara så mycket och den jag är på är väl ganska OK. Bortsett då från "lönen" man får för att hjälpa till med monteringsarbeten..

Av Krister - 29 november 2009 18:29

 Som vanligt en mäktig gudstjänst så här första advent. Kyrkan var fullsatt idag vilket betyder över 250 personer.

 Efteråt saffransbröd och annat gott hembakat.


 För en gångs skull ett besök på kinarestaurang. Det är i alla fall något spciellt.


 Traditionsenligt skyltsöndag så här första advent. Tyvärr var vi lite tidigt ute så allt var inte öppet. För att det skulle bli mörkare och därmed mer stämning, var det inte förrän efter 15 och vi var där innan 14. Men man kan ju alltid titta i skyltfönster även om det inte är samma sak...

Av Krister - 29 november 2009 00:28

 Veckans fototriss är bokstäver. Lite tråkigt detta tyvärr...



Den här har sambons mamma gjort..




   

Finns inne i skogen. Troligen uppsatt av skogsägaren



   Hunden Gustavs födelsedagstårta. Inte så nyttig kanske men mycket uppskattad..

Av Krister - 28 november 2009 10:36

 Idag för 52 år sedan föddes min fru. Innan hon dog för ca 3 år sedan var detta en sång som hon värdesatte väldigt mycket. En sång som höll HENNE uppe många gånger.

 Nu har denna sång fått en större betydelse även för mig..




Av Krister - 27 november 2009 18:56

 Det är roligt att ta bilder på en del av de fåglar som kommer och hälsar på. Inte är de speciellt rädda heller. Här satt jag bara ett par meter i från när jag tog en del bilder.

 


 



 


 


 


Av Krister - 27 november 2009 18:52

 Den här helgen får Bella och jag klara oss ensamma eftersom sambon är i Karlskrona hos sina barn.

 Bella fick det här att trösta sig med

  

Av Krister - 27 november 2009 09:59

 Hörde på nyheterna att Mona vill samarbeta med fp och c. Däremot har jag missat om det gäller förutom med v och mp.

 Personligen ser jag utbytet av Lars mot Maud som ett dåligt förslag. Tror knappast att någon av partierna är intresserade av ett samarbete om övriga skall vara med.

 Hade Mona menat allvar hade hon väl dessutom siktat på ett samarbete med m istället eftersom det skulle ha en större mängd som stöd.

 Inget jag heller hade uppskattat, men det hade väl visat ett större allvar gällande att "rädda Sverige" än att titta på %satsen som behövs för att komma över 50..

Av Krister - 27 november 2009 09:21

 Då blirjag desto mer ledsen när jag läser en speciell blogg. Skriven av en norska med en svår typ av cancer. Hon har fått många och långa behandlingar, men inget biter. Utan hon blir stadigt sämre. I senaste bloggen tror hon inte att hon kommer att överleva julen, så hon har redan firat den..

 Så ung och får inte uppleva livet, då blir man -- i allafall jag -- både arg och ledsen. 

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards