Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under oktober 2010

Av Krister - 30 oktober 2010 23:19

  Det har varit uppehåll på Fototriss ett tag nu. Har känts lite konstigt. Därför är det trevligt att komma igång igen.

 Vad är då bättre än "Hur ser det ut hos dig idag"


 Eftersom jag varit på en härlig höstpromenad på lördagen finns det mycket att välja på.

 Men dessa bilder blir mitt slutliga val


  Visar väl att det finns en hel del att göra här


  Visar de härliga färgerna som kommer nu


  Havet som det såg ut precis den här lördagen

Stenshuvud i bakgrunden


Fler bilder hittas på

  

Av Krister - 30 oktober 2010 19:46


 

 HA!  Jag tänkte inte såm mycket på de sista 6 frågorna. Men det är kanske det som ÄR ett tecken på att man är smart...


 TACK Maria för att du gav mig idén :-)

Av Krister - 30 oktober 2010 18:37

                 

Av Krister - 30 oktober 2010 18:03

 Thyko och jag var på en extra lång promenad idag. Är man det kan man ju få se en del trevliga saker.

         


intressanta

 

     

Plus en del mindre trevligt också

 

Av Krister - 29 oktober 2010 21:46



Av Krister - 29 oktober 2010 21:38

  En gammal sanning:

Det bästa mor har ställer hon på bordet

Av Krister - 29 oktober 2010 19:12

 

Kan livet egentligen vara härligare..

I sängen tillsammans med matte och nyaste leksaken


Av Krister - 28 oktober 2010 19:06

 Fick mig detta tillsänt av en vän:


Det var en man som hade arbetat hela sitt liv, sparat alla sina pengar och var riktigt girig när det blev tal om hans pengar.   Just innan han skulle dö sade han till sin hustru:

- När jag dör vill jag att du tar alla mina pengar och lägger dem i kistan tillsammans med mig. Jag vill ta med mig mina pengar till livet efter detta.

 Och hans hustru lovade honom av hela sitt hjärta att när han dog, så skulle hon placera pengarna bredvid honom i kistan.


 Och så dog han...


  Han låg där i kistan och hans hustru satt svartklädd med sin väninna sittande bredvid sig. När ceremonin var över, och just innan begravningsentreprenören skulle stänga kistan, sade hustrun:

- Vänta, bara en stund!


  Hon hade en låda med sig och den gick hon fram och lade i kistan. Begravningsentreprenören stängde kistan och rullade iväg den.


 Hennes väninna sade:

- Jag vet att du inte är dum men Du la väl inte alla pengarna där i kistan tillsammans med din man???


   Den lojala hustrun svarade:

- Hör nu, jag kan inte ta tillbaka mitt ord. Jag lovade honom att jag skulle lägga pengarna i kistan med honom.


  - Menar du verkligen att du lagt alla pengarna i kistan?!


   Ja, det gjorde jag, svarade den lojala hustrun.


  Jag samlade ihop allt, satte in det på mitt konto och skrev ut en check åt honom. Om han kan lösa in den, så kan han spendera pengarna.




  Historiens sensmoral: Kvinnor är smartare än män...



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards