Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under mars 2010

Av Krister - 31 mars 2010 20:28

 Konstaterar att ett av de "fall" jag kommenterat tidigare, kommer att utredas.

Detta är givetvis nödvändigt. 


 Kanske kommer utredarna fram till att det är OK att lämna en skållad pensionär utan att underrätta vare sig sjuksköterska eller anhöriga. 

 Kanske kommer man fram till att detta var klart olämpligt.


 Vad man än kommer fram till måste det vara jobbigt för den drabbade att flytta hem och åter vara beroende av hemtjänsten. Tror knappast att de anhöriga kommer att må så bra då heller.


 Men nu ser jag fram mot vad det kommer ut av detta i alla fall. Förhoppningsvis att det kommer att tänkas efter mer vid framtida liknande händelser

Av Krister - 30 mars 2010 20:41

 Visst är det trevligt när vi får besök av våra bevingade vänner. Är man tillräckligt stilla kan man sitta ganske nära och studera de små liven.

 Tyvärr är jag dålig på VILKEN fågel jag ser, men det förminskar inte mitt intresse för dem

 


 


   



    

Av Krister - 29 mars 2010 19:26

 Idag skulle man på lokalradion prata om "lagligheten att använda Facebook på sin arbetsplats". Tydligen med utgångspunkt från Region Skånes åsikter i ämnet.

 Tyvärr missade jag inslaget i sig. 


 Antagligen är jag mossig och insnöad, men jag förstår inte riktigt varför man skall sitta vid just denna sida när man är på sitt arbete...


 I min enfald trodde jag att man arbetade när man var på sitt arbete.  Men så är det tydligen inte?!



Av Krister - 28 mars 2010 08:14

  Veckans FOTOTRISS innebär illustration av siffran sju. Då kan man göra det enkelt för sig och helt enkelt fota av 7 saker. Men jag kräver lite mer kreativitet från min sida. 

 Kanske något med siffran 7 i sig....

 Kanske en bild från 7e inseglet -- men den filmen har jag inte


 Jag får göra så här helt enkelt:

      


 Eller en illustration av en av de SJU dödssynderna. Lättja

  

Avslutningsvis: SJUdande aktivitet

   även om hundarna förbluffade undrar vad matte sysslar med

Av Krister - 27 mars 2010 13:55

 Omsorgsnämnden har -- efter en motion -- beslutat att höja habiliteringsersättningen från 39 kronor till astronomiska 46 kronor. Om dagen!

Det är den summa pengar man som utvecklingsstörd får för man tex monterar diverse saker åt diverse företag. Hela dagen. Eller arbetar på café, eller ute i typ "trädgårdsgrupper".


 Omsorgsnämnden motiverar denna stora höjning med att det var 14 år sedan den höjdes senast. Plus att pengarna man får ut skall räcka till den dagliga lunchen.


  Lunchen på det företag JAG är på kostar 50:-...


 Jag undrar hur många anställda som hade nöjt sig med löneförhöjning vart 14e år. Och då bara med 7:-/dag


 Fast det finns ju orter där denna ersättning är borttagen helt och hållet eftersom den ansågs för dyr för kommunen


 Personligen anser jag nog en och annan politiker också varande för dyr, men DÅ skall det inte sparas givetvis

Av Krister - 26 mars 2010 20:23

 TV visade hur en flicka som blev våldtagen inte troddes utan blev den utpekade skurken. Samhället där hon bodde hade uppfattningen klar:

Han som är så trevlig kan inte ha gjort det,

men hon är ute efter pengar. 

Visserligen erkände han men det var efter tvång

...

Facebookgrupper startades som hyllade pojken.


Detta visades i TVprogrammet och diskuterades kvällen efter i ett annat program.


Då hände något annat...


NYA grupper startades på facebook

den tidigare "hyllade" familjen blev plötsligt offret.


SÅ enkelt kan man alltså få en opinion att svänga, eller snarare fick man andra personer att ta ställning mot den tidigare


Jag antar att man på Uppdrag Granskning är nöjda men sakernas gång, för det var väl detta man ville uppnå.


 Har också läst bloggar som spyr sin galla över den utpekade pojken, prästen, skolan..

 Undrar om författarna är nöjda nu...

Av Krister - 25 mars 2010 20:37

 Tyvärr fortsätter det hela även om just det här är från en annan dag. Men samma lokaltidning... T.o.m samma vecka


 Dety är vid sådan här läsning man funderar över hur det kommer sig att jag är utan arbete när det finns så många klart olämpliga som har ett inom just det område som är mitt...

Av Krister - 25 mars 2010 20:33

 När man sedan fortsätter att titta i sin lokaltidning ser man detta.  Ytterligare exempel på hur fel person placerats på fel plats.


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards