Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under februari 2010

Av Krister - 28 februari 2010 21:18

 Som alla pratar om men inget kan göra något åt.


 Regnet som har förstört många tävlingar i Vancover har nu nått Skåne. Skall bli intressant att se hur mycket snö som finns kvar i morgon

Av Krister - 28 februari 2010 15:36

Av Krister - 28 februari 2010 14:50

 Vad som har hänt här vet jag inte om jag vill veta fullt ut...

  


Detta verkar väl vara ett bra besked. Kommunen bygger ut VA. Men fråga dem det gäller. Sommarstugeområde. Tvångsanslutning. Kostnad: En bra bit över 100.00 per fastighet.

  

Av Krister - 28 februari 2010 10:38

är inte guld värt. (För att hänvisa till annan blogg..)


 Har hittat en person som tar upp detta mycket viktiga och stora ämne. Besök denna blogg och ta del av erfarenheter och tankar i ämnet.  Inte minst alla som mot förmodan anser att "man får skylla sig själv"

Av Krister - 28 februari 2010 08:37

 Veckans utmaning är Guld. Nedan är min tolkning, andras hittar du H Ä R 


 Guld är så mycket. Nu i OStider är drömmen om en förstaplats stor. I Sverige har drömmarna varit många. Bl.a i denna gren där det dock inte gick hela vägen fram


  

Har man viss sorts värk är ett botemedel mot detta guld värd

 


I dessa arbetslöshetens dagar borde ju en utbildning vara guld värd..

  



Av Krister - 26 februari 2010 18:59

 Det drippar och droppar och smälter. Snön krymper på taket och gången utanför dörren där det var is så sent som i går kväll, är nu isfri.


Av Krister - 26 februari 2010 18:56


 



 



 




 



   




Av Krister - 26 februari 2010 18:31

  Förra veckan fick jag det trevliga beskedet att jag skulle få "sysselsättning"/"praktik" på det ställe jag önskade. 

 I tisdags träffade jag kommunens representant och skrev på papper för denna arbetsplats. "Om nu inte facket har åsikter. Har inte fått prata med dem ännu"


 Idag fredag klockan 14 hade hon fortfarande inte fått klartecken från facket.  I och med arbetsmarknaden för undersköterskor och andra inom kommunen var det tydligen inte så lätt att få klartecken.


 Visserligen finns inte min tjänst på det aktuella stället.

 Visserligen tar jag därmed inte någons plats.


 Men facket kanske tycker att då borde denna icke-plats ges åt någon som finns inom kommunen och hotas av arbetslöshet.


 S U C K !!


 Nu vill regeringen skaka fram 65.000 praktikplatser inom industrin för att ge åt arbetslösa. DET torde vara platser som "finns".


 Är det någon som har berättat för regeringen att facket finns....

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards