Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Krister - 17 maj 2010 21:10

 Jag har en tid -- ganska lång sådan -- haft besvär att läsa. Bokstäverna är för små. I vissa fall armarna för korta.

 Detta märks speciellt när jag är i affären och försöker läsa det finstilta. Det ÄR ju intressant att veta hur mycket kött det är i korven och hur mycket vatten i den djupfrysta kycklingen.

 Man kan ju tycka att jag borde lära mig det. Men då kommer vi till ett annat ålderstecken(?) Minnet. Teflonminne. Bra men kort. Allt rinner av.


 Man (jag) har ju en viss fåfänga också. Vill ju inte erkänna att man blivit gammal. Jag ÄR ju inte gammal, har ju inte fyllt 60 ens...

 Behöver man läsglas ÄR man gammal.   Men det är bara att erkänna att i vissa lägen måste man acceptera detta hjälpmedel.

 Numera använder jag det dagligen på "jobbet" även om det tog ett tag innan jag började. Men för att kunna skruva i skruvar, limma O-ringar och liknande måste man ju kunna se ordentligt.


 Hemma har jag använt glasögon länge. Det underlättar verkligen när jag läser eller löser korsord


 Jag hör ju sämre också, men det är skönt på natten. Bara att lägga sig med det bra örat neråt och sova.


 Vad är det man säger: Jag hör illa, ser illa och luktar illa.

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards