Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 10 november 2013

Av Krister - 10 november 2013 09:09


 Veckans tema är ju lite klurig.  Hur långt ner skall man dissikera sin bostadsplats... Jag bor ju i kommunen Kristianstad. Men har postadress Yngsjö. Men bor dock i den lilla platsen Nyehusen.


 I Kristianstad hade jag ju kunnat visa upp fina Naturum eller Tivoliparkens Hälsoträdgård. I Yngsjö hade jag kunnat visa upp den fina naturen där.

 Väljer dock att vara mindre/närmare än så


 

Även om detta besök var ovanligt närgånget -- alldeles utanför staketet så är djuret i sig inte speciellt ovanligt att få se


 

Även om behållaren i sig är tänkt för andra djur är även denna besökare en ofta förekommande gäst


 

Här fick jag traska iväg nästan en kilometer för att fånga havet. Denna bild nästan dagsaktuell och visar ju hur det ser ut på hösten



Temat är alltså natur


Fler bilder finns här


Tydligen en tävling där man kan vinna övernattning på

Castanea vandrarhem 





Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards