Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Krister - 25 maj 2009 08:17

 Dagens ledare pekar på ett stort dilemma! Ledarmöterna förväntas vara röstboskap åt det egna partiet. Att ALLTID rösta som partiet säger. Att ALDRIG tillåtas ha en egen åsikt.

 Å ena sidan vill partierna(?) att det skall vara personval där man skall rösta på KANDIDAT och inte parti. Å andra sidan vill partierna att de valda skall följa partilinjen alltid.

 Visst är det ett dilemma när man står inför valsituationen: Röstar man på partiets åsikter eller på en person man vet har egna och bättre -- enligt mig -- ideer?

 Om det nu är så att partipiskan hela tiden skall vina, varför då ha personval? Å andra sidan, om man inte kan lita på att ledarmöterna röstar enligt partiet, varför då HA partier.


 Nej MIN åsikt är ganska självklar: Har partierna tillåtit kandidater att komma in på egna meriter bör dessa få ha en större frihet än de tycks ha idag. Har jag valt att kryssa en person är det troligen för att jag känner dennes kapacitet och intigritet. Jag VET var hon står i en för mig viktig fråga!!


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards