Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg under november 2010

Av Krister - 27 november 2010 15:02

 Jo jag vet. Han  Ä R bortskämd..

  Men han vill ju så gärna vara med hela tiden..

Av Krister - 27 november 2010 14:53

 När man jobbar med lampor blir man lätt miljöskadad. JAG blir det i alla fall. Idag när jag var ute på promenad i snön bara M Å S T E jag se vem som tillverkat lampan

 

Det SKULLE ju kunna vara en lampa från Lyktan i Åhus

  För visst är det "min" filtpackning och Martins glas...


  Skulle kunna vara i alla fall..

  

Nej inte riktigt vad jag sysslat med, men nästan...

Av Krister - 26 november 2010 22:03

I tidningen Aftonbladet kan detta läsas idag:

(Där kan också läsas kommentarer till artikeln..

Kan med "glädje(?!) konstatera att det inte var den 9e april samma år. Min födelsedag...)

Världens tråkigaste dag har utsetts

Den 11 april 1954 var århundradets allra tråkigaste dag

Den dagen hände ingenting viktigt, har forskare räknat ut.

Den udda titeln delas ut av experter vid universitetet i Cambridge. De har matat in över 300 miljoner händelser, födslar och dödsfall under 1900-talet i en databas.

När de analyserade resultatet visade det sig att just den aprilsöndagen för 56 år sedan stack ut — för att den var så exceptionellt trist.

”Oerhört tråkig”

De mest noterbara händelserna är ett parlamentsval i Belgien och födseln av den turkiske forskaren Abdullah Atalar (han har forskat på ultraljud).

– De flesta dagar under 1900-talet har flera kändisar som fötts. Av någon anledning hade den dagen bara en, säger en av männen bakom studien, William Tunstall-Pedoe, till tidningen The Sun.

– Det ironiska är att den dagen är intressant just för att den är så otroligt tråkig, säger han.

Av Krister - 26 november 2010 21:28

 I morgon lördag skall det invigas ett naturum i Kristianstad. Hela kommunen -- plus turister helst också -- skall få betitta vårt fantastiska vattenrike. Samt informeras på olika sätt

 Fast "alla" är tyvärr inte hela sanningen. Man "glömde" en grupp...

Av Krister - 24 november 2010 18:45

 I morse hade det snöat hela natten. Samt höll på fortfarande. Då såg det ut så här

 

Av Krister - 23 november 2010 21:32

 Just nu snö och B L Å S T. Kring noll. Prognoserna säger dessutom att det skall stanna och tom bli värre. Klass ett varning utfärdad

  Inte så mycket än kanske, men...

Av Krister - 23 november 2010 16:20

 Vilket är en klar underdrift. På mindre än ett dygn har vi fått ca 50 mm regn. Delar av taket har inte tålt detta utan släppt igenom viss del av det. Inte SÅ mycket på vinden men samtidigt inte bra att det kommit in vatten. Har satt upp hinkar så att det inte skall sprida sig i alla fall.


 Men det får gärna sluta regna nu!

Av Krister - 22 november 2010 21:13

 Detta recept hittade jag hos min son


 

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards