Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Krister - 3 mars 2010 18:01

 En mycket intressant serie började i går på SVT. "Oh Herre Gud."


 Efter att ha läst boken "Om Gud" och nästan läst klart "Om Jesus" visste jag vad som väntade. Jonas är inte rädd för att vara kontroversiell och han kommer säkert att få många åsikter MOT sig.  Men jag kan bara se fram mot nästa avsnitt för det är mycket intressant det han säger. 

 Man kan ju knappst förvånas över de svar som enkäten i Dagen gav.  Det är ju en del obehagliga "sanningar" han för fram.


 Fanns det enligt Bibeln många gudar på Mose tid? Eller varför förbjuder annars första budordet en tro på andra...


 ÄR man en dålig troende om man likt den cansersjuka kvinnan tappar tron? ÄR sjukdom bevis för att Gud inte finns? 


 Är det GUDS vilja i Sakarja att det skall bli vådtäkter? 


 Många ber idag Gud om hjälp för att DERAS sida skall vinna krig och liknande... Hur kan det vara möjligt när Bibeln så klart pekar ut att Gud är på Israels sida


 Personligen ser jag fram mot nästa avsnitt i alla fall



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards