Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Krister - 19 mars 2010 18:51

 Att jobba inom (viss) industri kan vara farligt. Det kunde jag notera inte minst idag. Inte så att jag var inblandad. Jag såg det inte ens. Men jag hörde de dramatiska rapporterna.


 En man snubblade på något. For med armen före in i en "plåt" som gjorde att blodet sprutade... 

 En som var i närheten hade tagit så illa vid sig att hon var tvungen att vila sig en stund. Vilket jag kan förstå


 Ambulansen kom. 

 Polisen kom.  Det berodde väl på att eftersom det var en arbetsplatsolycka så måste det skrivas rapport OM det skulle visa sig bero på slarv från företaget.


 Under matrasten  kom information som sa att mannen under eftermiddagen skulle operera sin underarm samt att den skulle bli så gott som återställd.

 För dem i personalen som kände att de ville prata med någon skulle det givas möjlighet till detta efter matrasten.


 I lokaltidningen kunde man under dagen läsa att en man ådragit sig ett jack i underarmen....


 Undrar om sanningen månne ligger någon stans i mitten.  Får man skärsår på "fel ställe" kommer det ju en massa blod, men det behöver inte nödvändigtvis innebära att skadan är så jätteallvarlig

Av Krister - 19 mars 2010 18:46

 De sista dagarna har sol och "värme" tagit på snölagret. Nu ser man att det är grönt under det vita. Stora gröna fält lyser nu på gården. 

 För att hjälpa till lite har jag spridit ut snön på de ställen där solen tar bättre. Plus tagit bort snön vid rabatterna så att det skall få en chans att spira där snart.


 I går en solig varm dag. Kunde tom sitta ute och läsa en stund. HÄRLIGT. Man har dock "lovat" lite sämre väder i helgen.

 Dock kan jag klart notera att nu är våren på intåg



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards