Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Krister - 3 januari 2011 19:20

 Jag borde ha lärt mig. Jag borde ha undvikit att falla i fällan själv. Den fälla som jag så ofta anklagar andra för att falla i. Nämligen att tro på vad kvällstidningar tycker.

 Har nu gått till källan. Nämligen bloggen det hela handlar om.


 Så HÄR skriver han själv. Om fettskatten. Döm om Aftonbladetr citerar rätt eller väljer att förvanska, undanhålla...


 Så här skriver han om det svarta hålet  Samma sak där. Är han rätt citerad??

Av Krister - 3 januari 2011 19:00

Ena dagen är det tö 


Nästa dag ishalka. Utan någon som sandar 


 

Av Krister - 3 januari 2011 09:08

 Ett centerpartistiskt kommunalråd anser att feta människor kostar för mycket för samhället. De(vi??) ska därför betala en extra skatt för denna kostnad.

 Detta upprör övriga partivänner och alliansare i nämnda kommun. Plus bloggskrivare mfl.


 EN blogg jag följer dagligen har "föreslagit" andra som då rimligen också borde beskattas. Föga anade han hur nära centerpartisten är samma åsikt. Det finns på nämnda kommunalråds blogg flera intressanta åsikter...


 Som tex att han ser pensionärer som ett stort svart hål för samhället.


  Jag vänder mig till 2 av mina läsare och frågar: "Och vad anser NI mina herrar...Är ni del i ett stort svart hål som bara kostar mer och mer? Utan -- antar jag -- tillföra något. Borde ni kanske arkebuseras rent av. Kanske dax att införa ättestupan igen. Kanske borde gamla människor, likt elefanter, dra sig undan långt från oss andra och bara invänta slutet


 Liknar det inte vad en socialdemokrat sa för några år sedan om 40-talister: Ett enormt köttberg.


 Ett annat intressant förslag är dom som fuskar med assistanspengar. De skall kläs ut och ställas upp till allmänt beskådande. Alltså gamla tiders skampåle.


 Här måste jag väl erkänna att det är inte utan att jag gillar just DET förslaget. Kan nog behöva ändras lite. Modifieras och förbättras, men huvuddragen får mitt gillande.

 Vilket troligen har med min bakgrund och även nuvarande syssla att göra. Jag vet hur mycket dessa pengar betyder för dom som verkligen behöver dom. Och vad det innebär i inskränkningar nu när det fuskas med det. Hur svårt det blir att få tillgång till dom. De restriktioner som införs för att spara pengar. Vilket alltså till stor del beror på just dom som fuskar.

 DÄR kan Försäkringskassan göra en riktig och viktig kontrollinsats. Samt fusket beivras å det starkaste


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards