Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Krister - 24 januari 2011 18:51

Av Krister - 24 januari 2011 08:36

 "Likt en papegoja upprepar han samma sak 17 gånger"

Men gjorde då inte journalisten samma sak...


 "Han skulle sagt :Ingen kommentar"

Men det var ju det han gjorde. 17 gånger. "Jag kommenterar inte 3e part"


 Carl Bildt hyllas i samma ärende. För han sa minsann inget men åtminstone "ingen kommentar". Förstår inte skillnaden.


 VARFÖR har man som journalist rätten att alltid få svar på alla frågor? Varför måste man som politiker/artist/skådis kommentera ALLT som skrivs och sägs och påstås?

 Är Wikileaks en sådan källa att man automatiskt måste kommentera vad som sägs där?


 Jag kanske är unik, men jag blir retar mig oftare på journalister än dom på "andra sidan"

 Jag kanske är unik, men jag anser inte att man alltid måste ställa upp och svara på allt bara för att det kommer någon med en mikrofon eller penna.


 Socialdemokraterna letar ny partiledare. Media är som hungriga vargar och kastar sig över tilltänkta kandidater. Kräver ett svar. "Ställer du upp?" "Vill du bli partiledare?"

 Ofta kan vi läsa att Göran Persson ljög på en direkt fråga om HAN kunde tänka sig att bli partiledare för ett antal år sedan. För när partier frågade sa han plötsligt JA.

 Men VARFÖR skall man först säga till media att man ställer upp? Är det inte rimligt att valberedningen skall få svaret först??!!


 Det har inte med tilltro till eliten att göra. Men ibland blir jag bara så trött på alla som frågar och frågar och frågar

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards