Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 19 mars 2011

Av Krister - 19 mars 2011 23:56

 Man får ju inte ha med bonusbilder. Så jag lägger upp en här istället

  Thyko med en nyinköpt Gummileksak

Av Krister - 19 mars 2011 23:50

 Ny vecka nytt ämne. Ett ämne som ger stor frihet att tolka. Tyvärr har jag inget på g att visa så det får väl bli tre saker som börjar på G istället


  Min fru har fått denna ring som är tillverkad av två tidigare vigselringar om jag förstått det hela rätt. Som hennes mamma låtit tillverka.


 

2 giraffer i grönska


  Grindslanten.

Vi har en version  som jag fotograferat av

En bonusbild


Här nedan hittar ni troligen roligare tolkningar

 

Av Krister - 19 mars 2011 23:35

 Ja eller vad nu programmet hette..


 "Smartare än en 5e-klassare?" Hette ett amerikanskt tävlingsprogram som sändes på 6an för ett antal månader sedan. Intressant att se hur vuxna människor hade det knepigt att klara av saker som barn i klass 1 till 5 läser i skolan.


 Nu har detta program börjat sändas på svenska. Lasse Cronér är programledare.

Jag är besviken. Kanske inte förvånad, men besviken. Hade väntat mig ett betydligt bättre program. Skillnaden på vad man som amerikansk skolelev verkar förväntas kunna är milsvid, jämförd med vad som förväntas av de svenska. Eller snarare vad man får lära sig skiljer sig tydligen enormt.


 Då var det intressantare att byta till 4an där en ny upplaga av Körslaget började idag. Vi har ju vår egen AnnLouise Hansson att hoppas på. Men var hennes kör "bäst" idag? Den hade i alla fall Tomaz Krukmakare i sig...


 Tja... anser fortfarande att man inte kan tävla i musik, men jag ser fram mot trevlig körunderhållning ett antal veckor. Tänker inte ringa för att rösta fram någon och kommer inte heller att bita på fingernaglarna av nervositet. Kommer bara att koppla av och njuta


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards