Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Krister - 14 mars 2011 20:37

 Den s.k Gryningspyromanen står nu åtalad inför lägsta rättsinstans. Han skall stå till svars för en påstådd mordbrand i ett hyreshus.


 LITE förvånad är jag dock eftersom det inte varit så förut. Att bränderna riktats mot bostadshus alltså. Så DET gör mig lite skeptisk.


 Polis och åklagare anser att det är ett enkelt fall. Eller, exakt vad de anser vet jag ju inte... Men man har gått till åtal i alla fall.


 ATT han varit i ett hus som brunnit är dock fastslaget. Det har han själv erkänt. Men innebär det då automatiskt att han är skyldig?!

Knappast.

För om någon annan vetat om att han varit där, vetat att han är bevakad av polisen, varför då inte tända på för att ge honom skulden...


 För att bli fälld måste det stå utom allt tvivel att han är den enda som kunnat göra det.

Kan polisen bevisa detta?


 "Finns inga andra fotspår" säger polisen

 "Det blåste mycket så andra KAN ha blåst bort" säger försvaret.


Polisen hade bevakning av huset. Kunde då konstatera att andra kommit och gått...


Polis och åklagare har en stor press på sig. Man bara M Å S T E  lyckas få fast honom.


 Personligen är jag långt ifrån säker på att man kommer att lyckas!

Vid tidigare rättegångar har polisen kunnat bevisa att det var hans skor och skoavtryck. Men inte lyckats bevisa att han hade dom på sig vid brandstarten.


 Skulle han denna gång bli fälld kommer försvaret att överklaga. Det gjordes vid annat tillfälle då lägsta instans fällde. Då friade den högre....



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards