Gammelsmurfen i Nyehusen

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Redovisning dag två

Av Krister - 29 september 2009 21:05

 Inte utan att man fortsätter fundera över hur en del tänker.... "Jag försov mig" men kom aldrig trots att nu sovs det inte längre. Hur tänker man då? "Jag struntar väl i att mina kompisar blir utan min hjälp..."


 Strul i samband med redovisningen. Aparatproblem mm. Tycker dock att båda de redovisningar som var idag fungerade bra. Kan dock inte låta bli att även fundera över den brist på disciplin som finns hos en del lyssnare.

 Samt även på hur betygssättningen fungerar i samband med redovisningen av grupparbete. Betygsätts hur det framförs? Vad som sägs? Om man har tekniska hjälpmedel? Hur man klarar de frågor som kommer efteråt...

 Inte minst blev jag konfunderad när jag hörde att om en enskild gruppmedlem -- eller gällde detta bara EN specifik medlem? -- blev missnöjd med vad som framfördes av den egna gruppen kunde EGEN information inlämnas som ev kunde höja det enskilda betyget. Men då är det ju inget grupparbete ju. Att arbeta i grupp innebär ju att ge och ta annars blir det ju enskilt arbete.


 Grupparbetet betygsätts för gruppen, men även för varje enskild medlem. Vad betyder DET i klartext? Att den som berättar LITE får sämre betyg? Om den enskilda använder tekniskt hjälpmedel HÖJS betyget? Men vad vet läraren om aktiviteten innan redovisningen? Vad säger att en som pratar lite även har samlat in lite? Man kanske ogillar att prata men är en fena på att samla in information. Tänk om den bit man fått sig till dels var en lätt bit, medan andra har fått betydligt tuffare bitar att hitta information om...


 Kan bara konstatera att jag är väldigt glad att det snart är slut med skolan nu, för jag förstår inte allt som händer runt omkring mig...


På eftermiddagen besök av AA. Då var vi bara 7(?) av 13 närvarande. Undrar hur resten tänkte. Samt undrar inte minst hur läraren tänker...

 
 
Maria

Maria

30 september 2009 12:50

Angående tekniska hjälpmedel så spelar det ingen roll. Vi fick toppbetyg, med då enbart med 3 overheadbilder.

http://maria.hjulben.se

 
Ingen bild

Carina

30 september 2009 21:48

Det tackar jag för. Hon tyckte att vi kunde haft mer om övergrepp på äldre. Men om narkotika tyckte hon vi fick med det viktiga och att vi kunde mycket. Men man vet aldrig riktigt vad det är dom är ute efter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Krister - 5 januari 2018 17:12

                       Men även utanför centrala delarna...             ...

Av Krister - 11 februari 2017 13:45

   Har man tillbringat tiden mellan 17.45 och 23.50 på akuten/röntgen -- 6 timmar 'är det ju inte så farligt att vänta ytterligare bara 2 timmar. Får man kanske acceptera att Skånetrafiken har trafiksvårigheter även med taxi/färdtjänst en dag/natt ...

Av Krister - 11 februari 2017 10:30

   Onsdag  Efter arbetet. Nästan hemma från hundrundan. Kanske 500 meter kvar. Hälsade på man som i traktor plogade vägen Halt. PANG AJ AJ AJ Kom upp -- TROR jag. Vill jag minnas i alla fall. Nästa minne: på magen vid liten buske i ...

Av Krister - 4 februari 2017 19:11

        Potatis skalas, kokas och pressas                                Bacon, fläsk, och för bättre(?!!) smak Isterband tärnas I detta fall valdes fläskkarré istället för fläsk            Samt stekes tillsa...

Av Krister - 26 december 2016 09:33


   Tiden går. Den kattunge som hämtades 12 veckor gammal i augusti, växer så det knakar och fyller idag 7 månader.     I stort sett accepterad av alla. Även om Nilsson -- egentligen Pollux -- snart 10 år, ibland har åsikter om honom     ...

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards