Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Krister - 12 april 2009 22:26

 Idag har det varit riktigt aprilväder. Dimma, sol och tom lite regnstänk har jag känt.

 Dagens gudstjänst var i Pingstkyrkan i Tollarp. Hemvägen passerade vi genom Everöd. Vilket var tur. För där såg vi reklam om konst/fotoutställning av/med den mycket duktiga naturfotografen Lennart Johanzon.Kan verkligen rekommendera ett besök på hans hemsida för att se många fina bilder! För en billig penning kunde man dessutom bli ägare till ett originalfoto(!) av en ståtlig råbock eller en fin liten fågel.(Reservation att det är just dessa, men liknande.)

 Tycker det är fascinerande att vissa lyckas komma riktigt nära och ta riktigt fina bilder. Lite avundsjuk blir man ju också förstås, men samtidigt kan det säkert ligga mycket arbete bakom en del av verken.

 Sen skall man ju ha lite tur så att man råkar ta bilder av fågelstreck som sedan visar sig bilda ett mönster .


  I Skåne har vi varje påsk en konstrunda som är mycket populär. Ett stort antal olika sorters konst ställes ut. Vanligen mycket välbesökt och populärt!


 I morgon sista lediga dagen innan nästa etapp av min utbildning. APU eller ArbetsPlatsförlagd Utbildning. Eller som jag föredrar att kalla det:praktik. Skall bli intressant eftersom jag då får pröva på något jag aldrig gjort förut. Ser jag fram emot!!

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Ovido - Quiz & Flashcards