Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Krister - 7 oktober 2010 20:42



Ser du den där mannen som sover under bron,
hemlös och ensam med smutsiga skor ?
Och kvinnan som samlar på burkar och skräp ?
Det är Sverige just idag 
Ser du inte alla dessa trasiga hem ?
När mor och far är skilda kommer barnen i kläm.
Och andra som lever i övergrepp och hot.
Det är Sverige just idag 


Ser du alla män i maktens korridor,
som sliter åt sig fallskärmar och lämnar öppna sår ?
Vad hände med pratet om etik och moral ?
Det är Sverige just idag 
Ser du inte våldet på gator och torg ?
Ta en titt på Malmö , Stockholm och Göteborg !
Man sparkar och dödar, tar det aldrig slut ?
Det är Sverige just idag 


Jag tänker be för Sverige, be med mej !
Jag tänder ett ljus för Sverige, tänd med mej !
Det är något som hänt mitt kära fosterland,
jag tänker be för Sverige be med mej !


Kyrkor som sover sin törnrosasömn.
Det dom en gång stod för är för länge sedan glömt.
För kristendom är bara ett vackert ideal.
Det är Sverige just idag 
Tiden den är mogen och nu så ska det ske !
Har du kvar din tro så ropa ut och be !
Vi ber om en eld som blir till en brand,
över hela Sveriges land !


Vi tänker be för Sverige, be med oss !
Vi tänder ett ljus för Sverige, tänd med oss !
Det är något som hänt vårt kära fosterland,
vi tänker be för Sverige be med oss !


Vi tänker be för Sverige, be med oss !
Vi tänder ett ljus för Sverige, tänd med oss !
Det är något som hänt vårt kära fosterland,
vi tänker be för Sverige be med oss !


Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards