Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Krister - 28 oktober 2010 19:06

 Fick mig detta tillsänt av en vän:


Det var en man som hade arbetat hela sitt liv, sparat alla sina pengar och var riktigt girig när det blev tal om hans pengar.   Just innan han skulle dö sade han till sin hustru:

- När jag dör vill jag att du tar alla mina pengar och lägger dem i kistan tillsammans med mig. Jag vill ta med mig mina pengar till livet efter detta.

 Och hans hustru lovade honom av hela sitt hjärta att när han dog, så skulle hon placera pengarna bredvid honom i kistan.


 Och så dog han...


  Han låg där i kistan och hans hustru satt svartklädd med sin väninna sittande bredvid sig. När ceremonin var över, och just innan begravningsentreprenören skulle stänga kistan, sade hustrun:

- Vänta, bara en stund!


  Hon hade en låda med sig och den gick hon fram och lade i kistan. Begravningsentreprenören stängde kistan och rullade iväg den.


 Hennes väninna sade:

- Jag vet att du inte är dum men Du la väl inte alla pengarna där i kistan tillsammans med din man???


   Den lojala hustrun svarade:

- Hör nu, jag kan inte ta tillbaka mitt ord. Jag lovade honom att jag skulle lägga pengarna i kistan med honom.


  - Menar du verkligen att du lagt alla pengarna i kistan?!


   Ja, det gjorde jag, svarade den lojala hustrun.


  Jag samlade ihop allt, satte in det på mitt konto och skrev ut en check åt honom. Om han kan lösa in den, så kan han spendera pengarna.




  Historiens sensmoral: Kvinnor är smartare än män...



Av Krister - 28 oktober 2010 19:01

 Är det ett moderat drag att göra som de gör "hela tiden"?  Som tex åka på bjudresor och inte förrän efteråt se att det kanske kan vara problematiskt. Fast det skedde kanske under galgen.

 Att skriva ett stort antal bloggar efter denna resa och då nämna den som sponsrade resan. Jämfört med att nästan inte nämna alls INNAN resan.


 Tyvärr(?) tror jag inte att det är ett typiskt moderat drag. Snarare ett typiskt drag för personer med makt och inflytande.

 Mer vill gärna ha mer.

 Skrubbar du mig så skrubbar jag dig.


 Vi i Sverige påstås vara så snälla och aldrig låta oss utsättas för mutor och liknande.

 Är det någon som verkligen tror på det?

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards