Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Krister - 13 mars 2009 21:55

 Jaha ja.  Leksand förlorade hemma mot SSK. Antagligen inte så mycket att säga om det. Tyvärr. LIF  mötte ju inte enklaste motstånd i match ett precis.


 Vilket däremot Rögle gjorde. Visserligen på bortais, men nog måste väl vinst först efter straffar vara en stor besvikelse!!


  Misstänker att AIK inte heller är speciellt nöjda över att ha förlorat hemma i SIN första match.


 Men sådan är nu idrotten...


 9 matcher kvar dock...  

Av Krister - 13 mars 2009 19:19

 Man kan ju skicka sms till 118 800 för att fråga vad som helst. Nyfiken som jag är frågade jag givetvis vem som vinner slutspelet. Frölunda blev svaret. Följt av: "Vem annars". Samt att detta kommer att firas på Götaplatsen efteråt. Så då vet vi det. Ingen behöver spela om det, saken är i alla fall redan klar...


  Annars börjar alltså kvalet till elitserien i kväll.  Hoppas, som tidigare skrivit, på att Leksand klarar det. Derbyna med Brynäs behövs i den delen av landet.

 Som Skåning tycker jag att  det  varit kul om MIF fortfarande haft chansen. Dock tror jag att  nästa år kan bli intressant. De som bestämmer har säkert noterat att stjärnor utan hjärta inte är något för MIF längre. Hade det lag som avslutade serien fått spela hela året så...

 Som boende i Kristianstad får jag istället glädja mig åt att IFK klarade av att ta sig tillbaka till högsta serien.

 Som före detta Smålänning hoppas jag givetvis att Kalmar FF skall göra om sin bedrift från förra året.


 Nog om sport för idag... 

Tidigare månad - Senare månad

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards