Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Krister - 8 augusti 2009 09:47

 En undersökning visar att 1/3 av de långtidssjukskrivna, som i ett samarbete mellan FK och AF, kommit tillbaka i arbete. Tycker jag låter bra!

 Min sambo är en dem som som FÖRHOPPNINGSVIS kommer att vara en i denna statistik. Hon arbetstränar för tillfället, och vi hoppas att det kommer att bli pengar till fortsatt anställning! Om detta vet vi tyvärr inte allt.


 Annars ser man ibland insändare som ifrågasätter att man "tvingar" sjukskrivna att söka andra arbeten. Men nog måste det väl vara bättre att HA ett arbete . Nog är det väl bättre att göra något man klarar av än att sitta hemma och vara sjukskriven!?

 Har varit arbetslös i 3 år med kortare inhopp i arbeten och praktikplatser. Tycker det känns lika bra varje gång någon upptäcker att man behövs och uppskattar det man gör.

 Inomm hemtjänsten möter jag dagligen människor som tycker att JAG gör ett bra arbete. Då växer man och upplever större glädje än att gå hemma hela dagarna.

 Får man då tillfälle till vakinsatser känner man lite extra glädje även om utgången dessa gånger tyvärr bara kan bli en. Då möter man även tacksamma släktingar som visar att man satsat rätt. 

Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards