Gammelsmurfen i Nyehusen

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Krister - 21 augusti 2009 22:21

 I morgon lördag blir det inte en lugn  lördag i en lugn helg. Nu är det två veckor kvar till sonens bröllop och vår del av förberedelserna är igång.

 Maten fixar vi båda familjer själva och det påbörjas i morgon. En hel del som skall tillagas -och sedermera frysas - i väntan på den stora dagen. Så lördagen kommer nog att gå åt.

  Dessutom ansvarar jag och sambon för kyrkkaffet på söndag och det är ju lite roligare att göra eget bröd än bjuda på köpedito.



Av Krister - 21 augusti 2009 14:05

 Såg i en tidning idag att en 200meters-löpare gjort ett mirakel. Han hade klarat av att springa snabbare än någon annan.

 I min enkla värld är det helt andra människor än sportpersoner som utför mirakel.


 I sportens värld är det katastrof när en person i samma tävling "misslyckas" och inte kommer till final i att springa eller hoppa bäst.

 I min värld var det en katastrof när Estonia sjönk.


 Jag ÄR sportintresserad men tycker nog att man kan besinna sig lite när man beskriver vad som hänt.


 Sportjournalister frågar gärna vinnaren:


--Hur känns det?  Vad förväntar man sig för svar?

--Jag hade gärna sett att jag förlorat, det var därför jag kom hit.


-- Hur kändes det att göra det avgörande målet?

-- Inte alls bra, jag siktade utanför! 


Av Krister - 21 augusti 2009 13:57

 Så var då det grupparbetet avklarat.

Trots lärarstrul och annat.  Kan knappast klaga på bedömningen vad gäller min grupp, snarare tvärtom.

 "Ni har fått för lite handledning, men nu är det ju som det är"  meddelade läraren käckt. HM...


 Har också blivit nya grupper.  Det var lite ojande innan: "Mår illa. Klarar inte detta..."

   Det roliga är att det delvis kommer från dem som sagt att jobbar man inom vården skall man klara av att arbeta med grupparbete. Eftersom vårdarbete är grupparbete...Pekande på dem som  föredrar att göra grupparbetet ensamma och hemma.


 Men då borde man väl klara av att jobba med nya medlemmar eftersom en vårdgrupp inte kan räknas med att vara densamma ständigt.



Min kamera

    

Presentation

Väder

Väder Åhus

Klocka

Fråga mig

4 besvarade frågor

Gammelsmurfens gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Bild


Skapa flashcards